L’Associació Vinícola Catalana presenta la desena edició dels Premis CARTAVÍ a Lleida

Valentí Roqueta: “Els restaurants són els que marquen la tendència en el consum de vins”

Amb l’objectiu de fomentar la presència dels vins a les cartes dels restaurants catalans, així com promocionar el coneixement dels vins elaborats a les zones vitivinícoles catalanes, l’Associació Vinícola Catalana convoca una nova edició dels premis CARTAVÍ que va presentar el passat dilluns a Lleida.

Uns premis que, enguany, celebren la seva desena edició amb la intenció de potenciar el consum i coneixement del vi català entre consumidors, restauradors i sumillers.

L’acte de presentació a Lleida va celebrar-se a l’Institut d’Estudis Ilerdencs en col·laboració de la Diputació de Lleida i la D.O Costers del Segre.

Carles Gibert, diputat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, va destacar la importància d’aquesta iniciativa, “per poder donar a conèixer a través d’aquesta carta tot el mostrari de vins que tenim aquí a Catalunya amb les diferents denominacions d’origen, un element primordial per poder vendre no tan sols aquest producte sinó també aquest paisatge i aquest territori al sector de la restauració”.
Per a la patronal del vi català és important que el sector del vi i la restauració treballin junts en una línia d’evolució positiva. Per part del sector, s’ha de seguir treballant per impulsar la qualitat dels vins, ja que aquest fet els enforteix tan a nivell nacional i a nivell internacional.

Valentí Roqueta, President de l’AVC, va explicar que “els restaurants són els que marquen la tendència en el consum de vins i són els nostres millors ambaixadors. Quan elaborem un vi, a banda de l’esforç i la il·lusió per crear un producte únic, volem recrear la historia, el reflex d’un temps, d’una zona, d’un clima i d’una manera de fer... i la carta de vins expressa aquest sentiment i aquesta vocació”.
Des de la creació dels Premis CARTAVÍ s’han valorat una mitjana de 400 cartes de vins a cada edició i s’han premiat a més de 150 restaurants. Fet que demostra aquest interès per a conèixer més a fons un dels productes més identitaris de Catalunya. Amb el CARTAVÍ s’ha comprovat, al llarg d’aquests anys, la curiositat existent per saber més sobre el vi que s’està consumint, per la seva zona d’origen, pel seu procés d’elaboració, per les seves particularitats, etc.



L’experiència del CARTAVÍ també ha demostrat que els restauradors han d’integrar el vi plenament en l’experiència gastronòmica i utilitzar-ho com a impulsor de la seva rendibilitat.
Els restaurants que vulguin optar a un Premi CARTAVÍ poden presentar la seva carta de vi fins el dia 30 de setembre.

A la presentació lleidatana van participar el President de la DO Costers del Segre, Tomàs Cusiné; el Secretari General de la Federació d’Hostaleria de Lleida, Ramon Solsona; el cap de Servei de Secretària de l’INCAVI, Xavier Agell, i l’editor de la revista Cuina, Gerard Birbe.

L’acte va finalitzar amb un col·loqui entre el chef del Restaurant La Boscana (Bellvís, Lleida), Joel Castanyé i el vicipresident per Lleida de l’Associació Catalana de Sommeliers, Sergi Castro.
El chef del restaurant La Boscana, Premi CARTAVÍ, va explicar el sentiment que el seu equip deposita a l’hora de confeccionar la carta de vins i de servir un vi, ja que aquest sentiment reflexa la passió que tenen al producte de la seva terra, en aquest, cas el vins de la D.O Costers del Segre.